top of page

E-LEARNING FOCUSGROEPEN

Ervaar het gemak van leren vanuit je eigen, vertrouwde omgeving in je eigen tempo.

Met de E-learning focusgroeponderzoek leer je aan de hand van negen lesmodules hoe je zelf focusgroeponderzoek kunt uitvoeren. Aan de hand van ruim 20 instructie-video's krijg je uitleg over hoe je focusgroeponderzoek kunt opzetten, uitvoeren en analyseren. Via een besloten groep is het mogelijk om te chatten met andere deelnemers en met de trainer. Elke lesmodule wordt afgesloten met een of meerdere opdrachten die je vrijblijvend kunt maken. Deze opdrachten worden (afhankelijk van het gekozen pakket) nagekeken en van feedback voorzien door de trainer. 

De tijdsinvestering is persoonsafhankelijk. Je moet rekenen op 10 - 20 uur. Wanneer je alleen de instructievideo's bekijkt ben je minder tijd kwijt dan wanneer je alles leest en alle opdrachten maakt. Binnen de online leeromgeving worden voorbeelden gedeeld van verschillende gesprekshandleidingen die bruikbaar kunnen zijn voor je eigen onderzoek. 
 

​​VOOR WIE IS DEZE E-LEARNING?

De training is voor onderzoekers, beleidsmedewerkers, docenten, auditors, communicatiemedewerkers, marketingspecialisten, studenten en andere professionals die met focusgroepen en/of focusgroeponderzoek aan de slag willen. â€‹â€‹â€‹â€‹â€‹

​

kwalitatief interviewen

​WAT LEVERT DE E-LEARNING OP?

​

  • Een boek of reader als naslagwerk*

  • Een set associatie- en emotiekaarten die je kunt gebruiken tijdens je focusgroepen*

  • Weten hoe, wanneer en waarvoor je focusgroeponderzoek kunt inzetten.

  • Goede, praktische handvatten om zelf focusgroeponderzoek uit te voeren.

  • Inzicht in gesprekstechnieken die komen kijken bij het begeleiden van focusgroepen.

  • Zelfverzekerder je focusgroep in.

  • Praktische handvatten gekregen voor je eigen onderzoek.

  • Herkenning van verschillende rollen van deelnemers in een groep en inzicht in hoe je ermee om kan gaan.

  • Kennis over verschillende manieren van analyseren en rapporteren van informatie uit focusgroepen.

  • Weten hoe je een goede gesprekshandleiding kunt opstellen voor focusgroeponderzoek.

  • Veel voorbeelden gezien van verschillende gesprekshandleidingen die bruikbaar kunnen zijn voor je eigen onderzoek.

​

* Afhankelijk van het pakket dat je kiest

LESMODULES

​

De E-learning bestaat uit de volgende negen lesmodules:


1. Kwalitatief onderzoek
Wat is het, wanneer gebruik je het, belangrijkste kenmerken en verschillende dataverzamelings-methoden 

2. Focusgroeponderzoek 
Wat is het, wanneer gebruik je het, voor- en nadelen van focusgroepen, stadia in focusgroeponderzoek, focusgroepvormen en aantal benodigde focusgroepen. 

3. Deelnemers aan focusgroeponderzoek 
Samenstellen van een focusgroepen en (omgaan met) rollen van deelnemers. 

4. Gesprekshandleiding 
Opbouw van een goede gesprekshandleiding met diverse voorbeelden. 

5. Vaardigheden van de gespreksleider
Allerlei vaardigheden zoals bijsturen, samenvatten, doorvragen, luisteren, spiegelen. 

6. Focusgroepbijeenkomst 
Aandachtspunten en checklist voor begeleiden focusgroepen

7. Tips bij begeleiden focusgroep 
Allerlei tips en aandachtspunten.

8. Analyse van focusgroepen
Hoe verwerk je data vanuit focusgroepen?

9. Online focusgroepen 
Uitleg en tips voor uitvoeren van online focusgroepen.

​​

MEEDOEN?

Wanneer je kiest voor de E-learning Focusgroepen, dan kies je voor leren in eigen tempo. Je kunt op elk moment instappen. De kosten die je voor de E-learning betaalt, zijn afhankelijk van het pakket dat je kiest. Je hebt de keuze uit drie opties.

Zes maanden toegang

€ 300,-

excl. btw

Gratis boek en set associatiekaarten bij start E-learning

​

Online begeleiding door trainer

​

Mogelijkheid tot online oefenen met trainer

 

Certificaat bij afronden E-learning 

​

Drie maanden toegang

€ 200,-

excl. btw

Gratis boek bij start

E-learning

​

Online begeleiding door trainer

​

Certificaat bij afronden E-learning 

​

​

​

Eén maand toegang

€ 100,-

excl. btw

Gratis reader bij start

E-learning

​​

Certificaat bij afronden E-learning 

​

​

​

bottom of page