top of page

INCOMPANYTRAINING / SESSIE GEHEEL OP MAAT

​​Vanaf drie deelnemers organiseert de Onderzoekswinkel incompanytrainingen of (korte) sessies geheel op maat.

​

Iedere organisatie is anders. De wensen en de leerbehoeften kunnen vaak zeer specifiek zijn. Bij de Onderzoekswinkel kun je terecht voor een incompanytraining of een (korte) inspiratie/oefensessie in kwalitatief onderzoek geheel op maat. Je kunt denken aan een eendaagse of meerdaagse training in focusgroeponderzoek, interviewen, observeren, creatief zijn in onderzoek en combinaties hiervan. Maar daarnaast kun je bij de Onderzoekswinkel ook terecht voor een presentatie of inspiratiesessies over kwalitatief onderzoek. Wanneer je je team bijvoorbeeld in een paar uur wilt laten kennismaken met een bepaald onderwerp. Of op zoek bent naar een geïnspireerd verhaal over hoe je creativiteit in onderzoek gebruikt. Of hoe je impact maakt met kwalitatief onderzoek.

Voordelen van een incompanytraining / sessie op maat zijn:

  • het programma wordt geheel op maat samengesteld op basis van de wensen en leerbehoeften van de deelnemers

  • de Onderzoekswinkel verdiept zich altijd in de onderzoekspraktijk van de organisatie en het doel van de training / sessie

  • je bepaalt zelf hoelang de training / sessie duurt 

​

STEL JE EIGEN SESSIE SAMEN MET DEZE INGREDIËNTEN

KOSTEN

​

Zijn er drie of meer mensen vanuit de organisatie geïnteresseerd in een training in kwalitatief onderzoek? Denk dan aan het aanvragen van een incompanytraining. De training is voor (kleine) teams van onderzoekers, beleidsmedewerkers, docenten, auditors, communicatiemedewerkers, marketingspecialisten, studenten  en andere professionals die met kwalitatief onderzoek aan de slag willen. Het voordeel van een incompanytraining is dat je deze geheel op maat kunt samenstellen. Kies die ingrediënten die voor jouw organisatie zijn. Tevens wordt er specifiek ingegaan op onderzoek binnen jullie onderzoekspraktijk.

EEN INCOMPANYTRAINING / SESSIE OP MAAT AANVRAGEN​

 

Doorgaans ziet het traject vanaf aanvraag tot de evaluatie er als volgt uit:

  • In beeld brengen van de vraag van de opdrachtgever.

  • Voorstel voor een concept-programma voor de incompanytraining.

  • Inventariseren van de wensen en de leerdoelen bij de deelnemers.

  • Ontwikkelen van een passende training met bijbehorende opdrachten.

  • Uitvoeren van de incompanytraining.

  • Evaluatie

  • Eventuele nazorg in de vorm van onderzoeksadvisering, verdere training on the job.

WAT LEVERT EEN INCOMPANYTRAINING /SESSIE OP?

​

Wat het oplevert is uiteraard afhankelijk van jullie wensen en leerdoelen. Maar je kunt denken aan het volgende:

  • Goede, praktische handvatten om met je team aan de slag te gaan met kwalitatief onderzoek

  • Weten welke dataverzamelingsmethoden passend zijn bij jullie onderzoek

  • Veel voorbeelden uit de onderzoekspraktijk gehoord ter inspiratie voor jullie eigen praktijk

  • De neuzen binnen de organisatie/afdeling/team dezelfde kant op als het gaat om het opzetten en uitvoeren van kwalitatief onderzoek

  • Advies op maat voor wat betreft het kwalitatief onderzoek waarmee jullie bezig zijn (opzet, dataverzameling, uitvoering, analyse en rapportage)

  • Leren van elkaar en kijken waar de verschillende kwaliteiten zitten in jullie team

 

Een afhankelijk van de ingrediënten die jullie kiezen:

  • Kennis van kwalitatief onderzoek in het algemeen

  • Inzicht in (het belang van) gesprekstechnieken die komen kijken bij interviewen en focusgroepen

  • Zelfverzekerder zijn in de rol van kwalitatief onderzoeker

  • Geoefend hebben in de rol van interviewer/gespreksleider

  • Allerlei tips & tricks voor een goede uitvoering van kwalitatief onderzoek

  • Kennis opgedaan over verschillende manieren van analyseren en rapporteren van informatie in kwalitatief onderzoek

  • Weten hoe je een goede gesprekshandleiding / observatieformulier opstelt

bottom of page